Pyssel Torsdag 😀

NĂ€r jag vaknade imorse sĂ„ hade jag fĂ„tt ett sms om att mina produkter som jag bestĂ€llt fanns att hĂ€mta ut. Jippi!! lilla julafton hĂ€r hemma nu 😀. 

NĂ€r jag kom hem igen frĂ„n stan sĂ„ hade jag tĂ€nkt att fortsĂ€tta med min armbands tillverkning... Men gissa vad som hĂ€nde? NĂ€r jag la mig i soffan sĂ„ kĂ€nde jag hur jag plötsligt, helt frĂ„n ingenstans fick en kĂ€nsla av att jag hade en klump i halsen... Jag försökte att tĂ€nka logiskt, och eftersom att jag innerst inne vet att det förmodligen "bara" Ă€r Ă„ngesten som Ă€r pĂ„ besök igen sĂ„ försökte jag andas och ignorera kĂ€nslan... eller ignorera Ă€r nog fel ordval hĂ€r, men jag försökte iallafall acceptera att kĂ€nslan fanns dĂ€r. SĂ„ jag beslutade mig för att fortsĂ€tta med mitt armband som jag började med igĂ„r. 

Det jobbiga Ă€r att jag inte kan sluta att tĂ€nka mina katastroftankar... "Oj, en klump i halsen" = Jag kommer att kvĂ€vas, jag mĂ„ste fĂ„ luft! 


"Jag kĂ€nner mig yr" = Jag kommer att svimma, det mĂ„ste vara nĂ„got allvarligt fel pĂ„ mig! 

SĂ„hĂ€r tĂ€nker jag vĂ€ldigt ofta! Det Ă€r som att jag fastnar i en nedĂ„tgĂ„ende spiral och det kĂ€nns som att ingenting nĂ„gonsin kommer att bli bra igen... 😱😱

Innerst inne sĂ„ vet jag ju att det förmodligen kommer att bli bra i slutĂ€ndan, det kommer sĂ€kert att ta lite tid och det Ă€r en lĂ„ng vĂ€g att gĂ„, men det kommer att bli bra igen... eller iallafall bĂ€ttre Ă€n hur det Ă€r nu... Det Ă€r iallafall sĂ„ jag mĂ„ste försöka tĂ€nka för att inte fastna i allt det svarta, det mĂ„ste finnas en ljusning nĂ„gonstans lĂ„ngt dĂ€r framme! SnĂ€lla sĂ€g att det Ă€r sĂ„! Försöker Ă„tergĂ„ till pĂ€rlandet igen och rĂ€knar sakta pĂ€rlorna som jag trĂ€r pĂ„ trĂ„den, 23st ska det finnas för att passa min handled 😀. 

Jag fortsÀtter att försöka avleda Ängesten sÄ gott jag kan. Vad brukar ni andra göra nÀr Ängesten kommer pÄ besök? Det Àr sÀkert vÀldigt olika hur vi hanterar den, och jag hanterar den ocksÄ pÄ lite olika sÀtt beroende pÄ vilket/vilka symtom som Àr starkast just hÀr och nu... men jag brukar försöka att lyssna pÄ musik/talbok, kolla pÄ nÄgon film, ta en promenad eller i vÀrsta fall om Ängesten ÀndÄ inte vill ge med sig sÄ tar jag min medicin.


NĂ€r jag var hos T senast sĂ„ sa hon att hon skulle höra av sig till min psykolog och höra lite hur planen ser ut framöver, men nu har det snart gĂ„tt tre veckor och jag har inte hört nĂ„gonting alls... Jag vet att det Ă€r semester tider och att allting tar lite lĂ€ngre tid pĂ„ sommaren, men jag tror Ă€ndĂ„ att jag ska ringa dit och höra sĂ„ att dom inte har glömt bort mig. 

Som jag skrev tidigare sĂ„ vet jag nog innerst inne, att det "bara" Ă€r Ă„ngesten som ger mig alla dom hĂ€r sjuka symtomen, sĂ„ som yrseln som nĂ€stan gör mig knĂ€svag, eller som gör att det nĂ€stan kĂ€nns som att jag befinner mig pĂ„ en gungande bĂ„t.... Eller nĂ€r det plötsligt flimrar till framför ögonen pĂ„ mig... sĂ„dĂ€r otĂ€ckt och plötsligt, som gör att jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att jag absolut kommer att bli blind... Alla dom hĂ€r symtomen skrĂ€mmer mig sĂ„ in i h*lvete!! Och Ă€ven om jag nĂ„gonstans förstĂ„r att det Ă€r Ă„ngest sĂ„ Ă€r jag Ă€ndĂ„ sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att det mĂ„ste vara nĂ„gonting annat... det MÅSTE vara nĂ„got annat farligt, för inte kan vĂ€ll Ă„ngest kĂ€nnas sĂ„hĂ€r starkt? eller? 

Det stĂ€mmer nog det som stĂ„r i texten hĂ€r ovanför... Jag försöker tĂ€nka positivt.. eller iallafall sĂ„ positivt som jag kan... Men det kĂ€nns sĂ„ jĂ€kla tufft just nu! 😱


Nu ska jag försöka fortsĂ€tta med mitt pyssel hĂ€r hemma. Ha det sĂ„ bra dĂ€r ute och ta hand om varrandra sĂ„ hörs vi snart igen. 

Kramizar! /Anjelicka




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

VĂ€lkommen till min blogg 😊. HĂ€r kan ni lĂ€sa om mig och min snĂ„riga vĂ€g genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0