Tidig lördagsmorgon!

Morgonstund har guld i mun, eller är det inte så man brukar säga? iallafall så vaknade jag för en stund sedan och kände att jag inte kunde sova längre. Jag har så himla mycket tankar och funderingar som snurrar runt i huvudet så det är omöjligt att riktigt slappna av... så jag tänkte att "Hej, varför inte blogga lite?" Så sagt och gjort nu sitter jag här och skriver till er 😀. 

0Nu är sommaren snart slut och vi har kommit in i Augusti, jag minns att jag alltid hatade just denna månaden när jag fortfarande gick i skolan, eller iallafall när jag gick årskurs 1-9, Jag kan förstå känslan när allt man vill bara är att slänga sig under täcket igen och låtsas som att man inte finns! För så kände verkligen jag! Jag önskar verkligen, från djupet av hela mitt hjärta att mobbing inte skulle få finnas, varken i skolor eller på arbetsplatser, för det är något av det vidrigaste som finns och jag minns att jag kände mig SÅ LITEN när ingen ville varken lyssna eller tro på vad jag hade att säga... 


När jag sedan äntligen fick komma till gymnasiet och helt byta både miljö och klasskamrater så förändrades allt, och plötsligt så var jag inte längre den där "tjejen som alltid var konstig och ful" längre, utan fick istället vara med i gemenskapen igen... Lilla jag? Är jag verkligen värd nått? Jag minns att jag kände mig glad, men samtidigt så vågade jag inte riktigt ta till mig lyckan, tänk om allting bara var ett skådespel? Låter jag knäpp? 

Dom här tre åren på gymnasiet förändrade mig verkligen på ett positivt sätt och jag kände att världen kanske trots allt inte bara är full av skitstövlar, det kanske finns ett och annat guldkorn här och var också? 😀. 


Livet är en berg och dalbana, det har jag fått lära mig den hårda vägen... men å andra sidan så försöker jag tänka att om jag inte hade fått vara med om dom här hemska och tråkiga sakerna, om allting hade varit rosenrött och guld och gröna skogar så hade jag kanske inte kunnat uppskatta dom bra stunderna i livet? Låter det luddigt? 

Jag ber om ursäkt att jag plötsligt blev så djup och ingående såhär tidigt en lördags morgon i augusti, men jag kände att jag ville dela med mig lite av hur mitt liv har sett ut genom åren. 

Så vad händer annars i helgen då, förutom mina filosofiska morgon tankar? Jo, jag ska försöka att komma iväg till Örebro och till Biltema, och så kanske jag passar på att hälsa på mon syster när jag ändå är i närheten? vi får se vad som händer? det beror lite på mitt mående också... Ett steg i taget, en dag i taget! ❤


Jag ska försöka ta mig upp ur sängen nu och starta dagen. Men vi hörs snart igen! 

Kramizar! /Anjelicka 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

Välkommen till min blogg 😊. Här kan ni läsa om mig och min snåriga väg genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0