Uppföljning av Besöket hos T.

Hej igen i sommarvärmen! 


Ja, senast när jag skrev så lovade jag att jag skulle uppdatera er om hur det gick när jag träffade min läkare i torsdags, så det tänkte jag försöka mig på nu 😊. 


Som vanligt när jag skulle iväg någonstans, och framför allt när jag måste köra bil och ta mig dit själv så vaknade jag jätte tidigt med en ångestklump i magen och katasttoftankarna gick verkligen på högvarv... ska jag verkligen göra detta? klarar jag det? tänk om du blir yr och svimmar i bilen när du kör? det kanske är bättre att du avbokar?.... Alla dessa tankar snurrade runt i huvudet på mig! Så vad hände tillslut då? Jo jag bestämde mig för att följa rådet som jag fått både av min psykolog och av min kompis. Jag valde att lägga upp det i olika nivåer, hur menar jag då? Jo, det första som jag behövde göra var att stiga upp och äta frukost, och då fokuserade jag bara på just det "Nu ska jag bara stiga upp ur sängen" och sen när jag klarat det så kom nästa etapp, "Nu ska jag bara sätta mig i bilen" och så fortsatte jag så hela vägen, ända tills jag äntligen var framme på parkeringen, Svettig och darrig med YES!! Nu återstår bara nästa etapp... 

Bilden här ovanför är tagen precis innan jag med stappliga ben tog mig in till väntrummet för att vänta på T. 


Det kändes som att det var ett väldigt bra besök, och det var skönt att få ventilera och prata av sig lite. Vi passade på att mäta puls, blodtryck och vikt samtidigt, T tyckte att min puls var lite förhöjd första gången, men när jag förklarade att jag var nervös och hade ångest så sa hon att det kunde vara en bidragande orsak till pulshöjningen, och när hon sen mätte pulsen en gång till när vi hade pratat klart så hade den gått tillbaka till normal läge igen så det kändes bra! 😊. 

Jag fick behålla mina mediciner, vi bytte ut en mot en annan ångestdämpande och så fick jag en ny medicin som ska hjälpa mig med mina sömnbesvär, det känns som att det kommer bli bra i slutändan.


Jag var helt slut när jag kom hem och hade ont i huvudet, förmodligen på grund av att alla spänningarna släppte när jag slutligen fick slappna av ordentligt. Men jag är SÅ GLAD att jag tog mig i kragen och klarade av att stå emot ångesten så att jag kom iväg till läkaren. YES!! 1-0 till mig! 

Nästa möte med T kommer att bli i september och då ska även min handläggare på Fk och Ams medverka för att diskutera hur jag på bästa sätt ska kunna komma ut i någon form av sysselsättning igen, det känns såklart lite nervöst men det känns ändå som att jag och T är inne på samma linje där så det blir förhoppningsvis bra i slutändan! 😊. Ett steg i taget, en dag i sänder. Nu ska jag försöka ta mig ut i sommarvärmen och njuta lite. Ha det bäst så länge och ta hand om er! 


/Anjelicka 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

Välkommen till min blogg 😊. Här kan ni läsa om mig och min snåriga väg genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0