Psykiatri dags idag...

Ja, idag har jag varit på allmänpsykiatrin igen, fast inte hos Michaela som jag känner sedan tidigare utan hos en annan dam som heter Ann, hon är socialpedagog... kurator? är det samma sak? Jag känner att jag inte har sån bra koll på vad skillnaden är egentligen? Men det blir förhoppningsvis bra i slutändan... Jag försöker se det positvt iallafall, även om det är oerhört kämpigt ibland! 

Så.. hur gick det på mötet då? Är ni nyfikna?


Jo det gick faktiskt helt okej, det är fortfarande oerhört jobbigt att prata om vissa saker och olika händelser i mitt liv... Det känns fortfarande som ett öppet skrapsår som går sönder lite varje gång jag petar i det... 😢

Men samtidigt så vet jag att jag måste acceptera att det faktiskt gör ont... och att jag måste låta det få göra ont ibland också... även om jag har jätte svårt att släppa på mitt clownface och min fasad som jag ofta visar upp inför andra.. Det krävs väldigt mkt övning! men små små steg i taget... 

Jag ska träffa henne igen om två veckor vilket känns helt okej, lite skrämmande också... men jag ska klara det! 

Det känns som en ganska bra början iallafall. Förhoppningsvis så blir det bra i slutändan... den som lever får se ☺. 


Nu ska jag ta en promenad och rensa tankarna lite.. är såå trött i huvudet nu! Men ta hand om varrandra och ha det bäst tills vi hörs igen ☺. 

/Anjelicka 

Anonym
2017-12-18 @ 21:48:37

...och vilken uppmuntrande blogg!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

Välkommen till min blogg 😊. Här kan ni läsa om mig och min snåriga väg genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0