Berg och dalbana...

Hej på er där ute!

Ja, just nu så känns det som att rubriken säger väldigt mycket om hur jag mår just nu... det har hänt en del sen sist jag skrev... 

För det första så har jag fått kontakt med en ny psykolog inom allmänpsykiatrin, jag har ju fått stått på kö väldigt länge... eller det beror ju lite på hur man menar med länge också, det finns säkert dom som får vänta mkt längre än jag, men jag stod i ungefär 1 1/2 år på kö innan jag ÄNTLIGEN blev erbjuden en första tid 😀.  

(null)

Så hur var mötet? Jo det var faktiskt helt okej... det första mötet var liksom mer som en liten avstämning oss emellan, vi fick presentera oss lite för varandra och jag fick berätta lite om vem jag var och vad jag ville ha hjälp med? Tiden gick väldigt fort tycker jag, så vi avrundade och så fick jag en ny tid nu i måndags (6/8). 

Andra gången vi träffades så hade jag byggt upp väldigt mycket ångest redan innan mötet, jag lovade att skjutsa mina föräldrar till stan och göra ett par ärenden innan också, och ni som känner mig vet ju hur jag känner inför det!? Såhär nu i efterhand så kan jag känna att det kanske hade varit bättre om jag sagt nej till det och prioriterat mig själv just den dagen... men det är ju som sagt väldigt lätt att vara efterklok... 
(null)

Jag tog mig iallafall igenom det här mötet också tillslut, men den här gången så blev det betydligt mycket tuffare... vi kom in på sånna ämnen som är väldigt jobbiga och könsliga för mig, och vad tror ni hände? "TADA, SÅ KOM HERR ÅNGEST PÅ BESÖK" så mitt under samtalet så började jag känna mig väldigt yr och svimfärdig, vilket resulterade i att jag såklart blev livrädd och började andas lite fel, och så var den onda cirkeln igång igen... 😰

Jag skämdes som ett djur när jag satt där inne och försökte få rummet att sluta snurra, och samtidigt försöka lyssna på vad psykologen pratade om... men här måste jag faktiskt ge lite beröm till min psykolog, för hon hanterade situationen väldigt bra och försökte verkligen lugna ner mig och förklarade på ett lugnt sätt att det "bara" är ångesten som är på besök igen.. Men jag kan säga att det tog väldigt mycket på krafterna att försöka samla mig igen och göra ett försök att distrahera ångesten lite. Det hela slutade iallafall med att vi bestämde en ny tid nu nästa vecka igen 🙂. Förhoppningsvis så klarar jag av att "vinna" över ångesten igen... den som lever får se helt enkelt 😀. 

(null)

En annan sak som också har hänt sedan sist är att jag har kommit i kontakt med en kontakt person inom Activa och IPS projektet, dom hjälper till med till exempel arbetsträning eller hjälp till studier i lagom takt så att det blir lite mer anpassat till den som söker och hans/hennes förutsättningar. Vi har haft två möten nu och än så länge så tycker jag att det låter lovande 🙂. Så vi får se lite längre fram hur det artar sig... ett steg i taget. 

(null)

Idag är en sån där mitt emellan dag när känslorna och tankarna flyger lite åt var sitt håll... så jag tror jag avslutar här nu och återkommer lite längre fram med fler spännande nyheter 😜. Hoppas att ni som läser detta får en bra dag! 

Puss och Kram så länge! 💕

/Anjelicka 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

Välkommen till min blogg 😊. Här kan ni läsa om mig och min snåriga väg genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0