När livet känns upp och nervänt...

Ibland när livet känns tungt, eller när jag har mina sämre dagar så kan jag känna igen mig i en text som Ingrid Janbell har skrivit, Det finns även en bra film på Youtube som handlar om ätstörningar och hur förvirrad, rädd och liten som man kan känna sig när man inte riktigt vet hur man ska hantera sina känslor och dom tankar som finns i huvudet. Svårt att beskriva känslorna såhär för någon som inte har varit med om det själv, men jag tycker att filmen beskriver det på ett riktigt bra sätt! Som sagt så känner jag inte såhär alltid, men vissa dagar är tyngre än andra.

(null)

https://www.youtube.com/watch?v=taqTwy4cZt8

 

"Se mig! Se mig!

 Skriker det inom mig

 Men vem kan se igenom alla mina masker

 Vem döljer sig därunder

 vem är hon bakom masken?

 

 Jag är i maskopi med mina masker

 om den ena masken faller

 tar en annan genast vid

 och jag undrar, var finns jag?

 

 Hör mig! Hör mig

 Skriker det inom mig

 Men vem kan väll höra när jag aldrig talar

 det är så mycket jag vill säga

 som aldrig sen blir sagt

 

 Älska mig! Älska mig!

 skriker det inom mig

 Men vem kan älska någon som hatar sig själv?

 Jag når inte kärleken

 och kärleken når inte mig

 

Jag är i maskopi med mina masker

Om den ena masken faller tar en annan genast vid

Och jag undrar, vart finns jag?"

 

- Text av Ingrid Janbell 

(null)

/Anjelicka 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

Välkommen till min blogg 😊. Här kan ni läsa om mig och min snåriga väg genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0