Tankar en varm och solig juli morgon 🙂🌾

Hej pĂ„ er dĂ€r ute! 

Nu var det vĂ€ldigt lĂ€nge sedan jag skrev hĂ€r, det har varit sĂ„ mkt annat runt omkring ett tag sĂ„ har inte velat/orkat skriva... men nu kĂ€nns det som att det har lugnat ner sig lite iallafall, sĂ„ jag tĂ€nkte ta tillfĂ€llet i akt och uppdatera er lite 🙂

SĂ„ vad hĂ€nder i mitt liv just nu? Jo jag Ă€r fortfarande sjukskriven pĂ„ heltid, det kĂ€nns skönt att jag har min lĂ€kare T som kĂ€nner mig utan och innan i princip och ser att behovet finns för sjukskrivning, Ă€ven om FK nu inte vill se det sĂ„. Mitt sjukintyg gĂ„r ut sista Augusti. Men vet ni vad som hĂ€nt mer? LĂ€s vidare sĂ„ ska jag berĂ€tta 😜

(null)

Jo, det har hĂ€nt en hel del hĂ€r hemma nu under vĂ„ren/sommaren 🙂. För det första sĂ„ har jag och min kurator A trĂ€ffat en bistĂ„ndshandlĂ€ggare inom soc för att prata om en ev. Kontakt person till mig som kan hjĂ€lpa mig att komma ut mer och hjĂ€lpa mig att bli mer "social" igen. Jag behöver ju nĂ„gon som puchar mig lite sĂ„ att jag kan slĂ€ppa mina hjĂ€rnspöken och utmana mig sjĂ€lv lite mer, sĂ„ förhoppningsvis sĂ„ Ă€r det hĂ€r en bra början iallafall sĂ„ jag hoppas att jag blir beviljad! HĂ„ll gĂ€rna tummarna för mig om ni vill!? 

(null)

SĂ„ vad har hĂ€nt mer? Jo jag utmanade mig sjĂ€lv tvĂ„ gĂ„nger nu i juni mĂ„nad, den första "lilla" utmaningen var nĂ€r vi skulle Ă„ka till Ludvika och fira midsommar med slĂ€kten... visserligen sĂ„ visste jag ju att det bara skulle vara för nĂ„gra timmar, men min GAD gjorde sig pĂ„mind ordentligt, vilket ledde till att jag började oroa mig redan en vecka innan med sömnsvĂ„righeter och magproblem som följd... 

Men för att göra en lĂ„ng historia nĂ„got lite kortare, sĂ„ hur gick det dĂ„? Pappa valde att stanna hemma med hundarna eftersom att han har sĂ„nna problem med vĂ€rk i sitt ben, sĂ„ det var jag och mamma som fick Ă„ka upp istĂ€llet, men jag fixade att trotsa Ă„ngesten och mina hjĂ€rnspöken! Jag fixade att ta mig dit, och vet ni vad? Jag hade till och med lite trevligt trots Ă„ngesten 🙂. HĂ€r kommer en bild dĂ€rifrĂ„n 🙂. 

(null)

Jag fick vÀldigt bra stöd, framför allt sÄ LYSSNADE dom pÄ mig utan att dömma, och det kÀndes oerhört befriande!

Nu kommer vi till den "stora" utmaningen istĂ€llet. Min bror och hans familj bor nere i Jönköping, dvs. Cirka 25 mil hemifrĂ„n oss, och min brors Ă€ldste son har tagit studenten nu i juni sĂ„ vi blev ditbjudna pĂ„ lite "studentfest i efterskott". Problemet var/Ă€r ju bara att klara av att köra hela vĂ€gen dit, trĂ€ffa en "massa" folk och sedan skulle vi ocksĂ„ sova kvar över natten, alltsĂ„ frĂ„n lördag-söndag. Den hĂ€r resan tog verkligen pĂ„ mitt psyke och mina krafter... Även denna gĂ„ngen sĂ„ kom herr Ă„ngest pĂ„ besök och gjorde det vĂ€ldigt jobbigt för mig, framför allt sĂ„ oroade jag mig mest för bilresan dit och hur i h*lv*t* jag skulle klara av den? 

(null)

Gissa vad? Jag klarade av Ă€ven denna utmaningen! Yes!! 1-0 till mig 🙂. 
NĂ€r vi kom ner till Jönköping sĂ„ var det förutom min bror och hans familj, Ă€ven min brors sambos förĂ€ldrar, moster och min brors sambos syster dĂ€r. Och om jag sĂ€ger sĂ„hĂ€r, jag skulle ljuga om jag sĂ€ger att det bara var trevligt och lĂ€tt, för det var det verkligen inte! Det var nĂ„got av det jobbigaste och kĂ€mpigaste som jag gjort pĂ„ mycket lĂ€nge! Det som hjĂ€lpte till lite var dels att mamma varit tydlig med och berĂ€ttat hur jobbigt jag tycker att det hĂ€r Ă€r med nya utmaningar, och sĂ„ har min brors sambos syster ocksĂ„ panikĂ„ngest sĂ„ dom vet lite hur det kan se ut ibland, och det underlĂ€ttade ocksĂ„ en hel del. Men jag gick Ă€ndĂ„ pĂ„ helspĂ€nn hela tiden för att visa sĂ„ lite som möjligt, Ă€ven om det var skit tufft, för jag skĂ€ms för mkt... konstigt kanske? Men tyvĂ€r helt sant! 😰

(null)

Men det var Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt trevligt att fĂ„ trĂ€ffa R med familj igen! Och Ă€ven om det var riktigt tufft sĂ„ var det verkligen vĂ€rt det i slutĂ€ndan! ♄. 

(null)

SĂ„ nu vet jag iallafall att jag klarar av att utmana Ă„ngesten, Ă€ven om det Ă€r skit tufft! NĂ€r jag kom hem frĂ„n Jönköping sĂ„ var jag sĂ„Ă„ trött! Det tog verkligen pĂ„ mina krafter! Men sĂ„ stolt Ă€ndĂ„ att jag fixade det! 😀. 
Den hĂ€r veckan sĂ„ har jag ocksĂ„ pratat med T angĂ„ende IPS projektet som vi pratade om i Maj, sĂ„ nu pĂ„ fredag den 20/7 sĂ„ ska jag trĂ€ffa T och en handlĂ€ggare inom IPS för att planera för eventuell arbetstrĂ€ning igen 🙂. 

(null)

Det kĂ€nns faktiskt bĂ„de skrĂ€mmande, kul och spĂ€nnande pĂ„ en och samma gĂ„ng, jag kĂ€nner ju att jag verkligen behöver komma igĂ„ng med nĂ„nting igen, för vill VERKLIGEN INTE bli instĂ€ngd hĂ€r hemma... Nej jag MÅSTE utmana Ă„ngesten! Det svĂ„ra Ă€r bara att hitta rĂ€tt balans! 

Nu ska jag ut i det fina sommar vĂ€dret, Ă€ven om jag tycker det Ă€r lite vĂ€l mkt med 35 grader 😓. Men jag skriver igen nĂ€r jag varit pĂ„ mötet pĂ„ fredag. Ta hand om er allihopa dĂ€r ute! 

/Anjelicka 

P.s. Glöm inte solglasögon och solskydd! 😜





Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anjelickaleontina87.blogg.se

VĂ€lkommen till min blogg 😊. HĂ€r kan ni lĂ€sa om mig och min snĂ„riga vĂ€g genom livet. 😊 /Anjelicka

RSS 2.0